Рубрики
МЕНЮ
Вечканова Елена
Пандемія коронавірусу сильно підкосила багатьох українських бізнесменів — власників як великих, так і малих підприємств. У зв'язку з цим почастішали випадки сильного тиску на галузь, а також збільшилася частота зафіксованих порушень. Партнер компанії Legal House Денис Овчаров відповів на питання кореспондента "Коментарів", розповівши, як справлятися з кризою і коли в Україні з'явиться чесний, "здоровий" бізнес.
Денис Овчаров переконаний, що в бізнесі треба боротися, а не "вирішувати" Фото: Фото: CFO Club Ukraine
На думку експерта, перші хороші "зрушення" до ведення чесної підприємницької роботи українці робили незабаром після завершення "Євромайдану", у 2014 році. Як пояснює Овчаров, бізнесмени просто відмовлялися співпрацювати із допомогою "домовленостей".
Нині, коли на тлі коронавірусу і пов'язаних із ним заборон бізнесу все складніше і складніше залишатися на плаву, підприємцям доводиться розглядати майже філософське питання "повирішувати або боротися?". Як пояснює експерт, через карантинні обмеження у багатьох бізнесменів просто немає можливості банально зібрати команду і провести обговорення можливих ризиків. Через це знижується швидкість розв'язання кризових ситуацій.
Зрозуміло, бездіяльність для бізнесмена завжди несе певний ризик. За словами Дениса Овчарова, багато в чому підприємство та його репутація можуть постраждати через обсяг негативної інформації, опублікованої в Мережі. І чим більше таких фактів (нехай навіть не завжди правдивих), тим тільки гірше.
Овчаров вважає, що на бізнесмена стає складніше "наїхати", якщо той не боятиметься говорити публічно про можливі проблеми. Публічність зменшує можливість зробити "договірняк". Тому експерт підтримує варіант боротьби, а не виплати хабаря якимось "дядечкам" — репутація компанії повинна бути понад усе.
Втім, якщо продовжувати боротися і не боятися публічності, можна побудувати дійсно "здоровий" бізнес — нехай навіть для цього і знадобиться час.
Нагадаємо, раніше "Коментарі" розповідали, із допомогою яких п'яти способів можна побудувати успішну комунікацію, що досить важливо для представників бізнесу в наш час.
Новини