Головна Новини PRиєднуйтесь 2021 Коли в Україні буде чесний бізнес: прогноз експерта
commentss НОВИНИ Всі новини

Коли в Україні буде чесний бізнес: прогноз експерта

Після Революції Переваги бізнес демонстрував спроби в чесність

19 лютого 2021, 12:20 comments2530
Поділіться публікацією:

Пандемія коронавірусу сильно підкосила багатьох українських бізнесменів — власників як великих, так і малих підприємств. У зв'язку з цим почастішали випадки сильного тиску на галузь, а також збільшилася частота зафіксованих порушень. Партнер компанії Legal House Денис Овчаров відповів на питання кореспондента "Коментарів", розповівши, як справлятися з кризою і коли в Україні з'явиться чесний, "здоровий" бізнес.

Коли в Україні буде чесний бізнес: прогноз експерта

Денис Овчаров переконаний, що в бізнесі треба боротися, а не "вирішувати" Фото: Фото: CFO Club Ukraine

На думку експерта, перші хороші "зрушення" до ведення чесної підприємницької роботи українці робили незабаром після завершення "Євромайдану", у 2014 році. Як пояснює Овчаров, бізнесмени просто відмовлялися співпрацювати із допомогою "домовленостей".

"Це був період, коли правоохоронці відмовлялися брати, а бізнес — відмовлявся давати. Але після цього часу був хтось перший, хто спробував. І виявилося, що можна. Влада змінилася, але можна. Можна отримати конкретну перевагу, із кимось домовитися. І тоді інші підтяглися. І ми повернулися до того, з чого почали", — з жалем констатує Денис Овчаров.

Нині, коли на тлі коронавірусу і пов'язаних із ним заборон бізнесу все складніше і складніше залишатися на плаву, підприємцям доводиться розглядати майже філософське питання "повирішувати або боротися?". Як пояснює експерт, через карантинні обмеження у багатьох бізнесменів просто немає можливості банально зібрати команду і провести обговорення можливих ризиків. Через це знижується швидкість розв'язання кризових ситуацій.

Зрозуміло, бездіяльність для бізнесмена завжди несе певний ризик. За словами Дениса Овчарова, багато в чому підприємство та його репутація можуть постраждати через обсяг негативної інформації, опублікованої в Мережі. І чим більше таких фактів (нехай навіть не завжди правдивих), тим тільки гірше.

"Може підключитися материнська компанія, міжнародні партнери, реагуючи на інформацію про ймовірні правопорушення. Тому потрібно спочатку прогнозувати такі ризики і робити кроки на випередження, в тому числі говорити про те, що компанії відомо про розслідування щодо неї. Заявляти про свою невинність і недопущення будь-яких дій проти неї. Чим голосніше ти кричиш, що у тебе обшук, тим нижча ймовірність того, що до тебе з обшуком прийдуть", — підкреслює представник Legal House.

Овчаров вважає, що на бізнесмена стає складніше "наїхати", якщо той не боятиметься говорити публічно про можливі проблеми. Публічність зменшує можливість зробити "договірняк". Тому експерт підтримує варіант боротьби, а не виплати хабаря якимось "дядечкам" — репутація компанії повинна бути понад усе.

"Вона [компанія — ред.] вирішить "повирішувати", а в цей час НАБУ порушить справу проти недобросовісного прокурора, який захотів поживитися, і у компанії — ще більші репутаційні ризики. Крім того, ефективність "повирішувати" в нашій країні все нижча і нижча, тому що у нас немає корупційної вертикалі, яка була при попередніх президентах, все зруйновано", — підсумовує Денис Овчаров.

Втім, якщо продовжувати боротися і не боятися публічності, можна побудувати дійсно "здоровий" бізнес — нехай навіть для цього і знадобиться час.

Нагадаємо, раніше "Коментарі" розповідали, із допомогою яких п'яти способів можна побудувати успішну комунікацію, що досить важливо для представників бізнесу в наш час.


Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!