Рубрики
МЕНЮ
Таисия Ерохина
Як не дивно, правила, які вже десятки років працюють для бібліотекознавців, можна легко співвіднести з завданнями сучасних комунікаційників. Про це говорить директор наукової бібліотеки імені Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка, професор Олег Сербін в ексклюзивному інтерв'ю "Коментарям".
Фото з відкритих джерел
Так, відомий в бібліотекознавстві індійський вчений Шіалі Рамамріта Ранганатан, автор однієї з базових для цієї сфери класифікацій, сформулював п'ять законів бібліотечної діяльності. Це золоті правила, які працюють вже понад 100 років. Як розповів Сербін, ці закони прості, але дієві на всі часи.
Перше правило — книга повинна бути доступна для всіх.
Друге — для кожного читача — своя книга. Бібліотека як комунікаційна платформа повинна працювати для того, щоб читач знайшов те, навіщо прийшов.
Третій закон: і для кожної книги повинен бути свій читач. Позаяк книга формується відповідно до читацького попиту.
Четверте правило говорить, що потрібно берегти час свого читача. Це одна з важливих функцій бібліотеки — оперативність обслуговування.
П'яте правило полягає в тому, що бібліотека — це платформа, субстанція, яка постійно розвивається. Бібліотека повинна вчитися у свого читача. Важливий попит на цю чи іншу тематику. Співробітники бібліотеки аналізують інформацію, щоб зробити бібліотеку краще. Знову ж — краще для читача.
Як зазначає Сербін, на початку 2000-х вчений Нарузі, теж бібліотекознавець, вивчаючи роботи Ранганатана, трансформував дані та написав статтю про п'ять законів Ранганатана для Інтернету.
Професор підкреслив, що база була закладена дуже давно, а бібліотечна професія — основа для всіх інформаційників, у тому числі маркетологів, таргетологів і комунікаційників.
Нагадаємо, люди все більше довіряють СEO або власникам компанії, чим державі. Про це заявила в інтерв'ю експерт Оксана Маличкович. Вона розповіла про основи репутації та важливість репутаційного індексу.
Новини